Pagina 2 di 3 PrimaPrima 123 UltimaUltima
Risultati da 11 a 20 di 29

Discussione: Situazione in Israele

Collaboratore Dirette L'avatar di vacanza da sogno

Re: Situazione in Israele

speriamo tutti che i disordini si calmino presto....
    Pio
    Collaboratore Dirette
    È il viaggio che conta, non la destinazione

Reporters

Spero per te Licisca che la situazione si risolva al più presto e che ti possa godere Israele che è un paese stupendo

Reporters

Infatti, mi piacerebbe proprio visitarlo e spero che la situazione si calmi soprattutto per chi ci vive, ma purtroppo quella zona ultimamente è un'immensa polveriera pronta ad esplodere

Reporters

Oggi ho parlato con il mio agente di viaggi e abbiamo fino al 14 agosto per annullare senza penali aggiuntive, in pratica ci perderemmo 166 euro, perché non rimborsano anche la quota di assicurazione. Per ora la celebrity non ha previsto cambi, e d'altra parte quella è la prima data per la terrasanta e c'e' ancora tempo. Con cosa potrebbero cambiare non ho idea... in ogni caso sono sempre più orientata a farla. la nave è bella, se cambiano pazienza, mi adeguerò.
    La mia amica israeliana che vive a New York ma ha tutti i parenti a Tel Aviv dice che per allora le cose si aggiustano, secondo me è un pochino troppo ottimista, anche se io auguro di cuore che si sistemi tutto, non tanto per la mia crociera quanto per le persone che vivono lì.
    Intanto continuo a monitorare la situazione, per ora nel forum di cruise critic solo una coppia ha dato disdetta

Reporters

Re: R: Situazione in Israele

Sicuramente troveranno scali sostitutivi magari di pari bellezza ma non di pari originalità (purtroppo il Mediterraneo è quello che è).
    Se Celebrity ancora non dice niente penso che anche loro stiano monitorando la situazione.
    Spero anche io che per la tua partenza la situazione si appiani. Credimi.
    Avevi già pensato a quali escursioni fare in quei tre giorni tra Ashdod e Haifa?

Reporters

Si' avevo già prenotato con un'agenzia locale 3 gite, per ora non li ho ancora contattati dato che ho tempo fino a una settimana prima per disdire.

Reporters

Cosa avevi deciso di vedere?

Reporters

Allora questo è il programma:

GIORNO 1:
    Our guide will wait for you in the arrival hall of the Ashdod port at 8:00 AM and lead you to our comfortable mini-bus.
    The drive to Jerusalem should take us about one hour, according to traffic.
    We will begin our day with a breathtaking panoramic view of Old and New Jerusalem from the top of Mount Olive. Next we will pay a visit to the Garden of Gethsemane where according to the New Testament, was the place where Jesus was betrayed by Judas Iscariot on the night of his arrest. Next we will enter the Church of all Nations where Jesus prayed before his arrest.
    We will enter the city through one of its various gates and visit the Jewish, Christian and part of the Muslim Quarter. We will go through the station of the cross and the Via Dolorosa and enter the Church of the Holy Sepulchre - where Jesus was crucified, buried and according to some traditions, was later resurrected.

Next, we will visit the Western Wall the holiest site for the Jewish people and the only remain left from the wall which once surrounded the temple 2000 years ago.
    We will walk through the narrow allies of the Old City and, if time will allow, also have some free time to shop for art and crafts in the local market.

For lunch we will enjoy one of the local excellent restaurants that offers rich Mediterranean menu (not included in the price).

The second part of the tour will take us to Bethlehem and the Church of Nativity. In addition to its spiritual significance, Bethlehem is also a vibrant West-Bank city. During the visit will be able to witness first hand the complex current political situation.
    At the heart of our visit to Bethlehem is the visit to the Church of Nativity and Manger's Square.
    Our day will end with a drive back to Ashdod just in time for your cruise departure or your overnight stay.

GIORNO 2:
    After meeting your guide in the arrival hall of the Ashdod port we will embark on a 1.5-2 hours drive to the Dead Sea. Soon after passing through Jerusalem, the scenery will change and we will begin our descend trough the Judean dessert into the valley of the Dead Sea. On a clear day, we will be able to enjoy the superb view that stretches well into Jordan.
    Finally we will enter the great plateau of the Dead Sea and it will be official - we will be at the lowest place on the face of the earth.
    Our first stop will be at the Kumran caves, where the Dead Sea Scrolls where found. This was once an ancient settlement during the time of the Second Temple which was the home of the Essenes sect - A secluded Jewish community who lived by very strict religious and social rules.
    Next we will drive along the cost of the Dead Sea until we reach Masada. This world heritage site, on the top of a table-shaped mountain was once a glorious fortress/palace built by King Harrods. In the last days of the Jewish great rebellion against the Roman empire it was the last stronghold of a group of Jewish warriors and their families. After a long siege, the Romans managed to built a ramp and it was clear that the battle was lost. The Jewish rebels then made a communal decision to commit suicide and not fall into Roman hands.
    We will climb on the top of Mt. Masada by cable car and walk through its magnificent ruins and enjoy its wonderful views.

After lunch (not included in the price), we will proceed to a Dead Sea resort where you will have time to enjoy the sun, the beach and the various mineral and health benefits of the Dead Sea - mud bath, SPA treatments or just enjoy the floating sensation of the sea.
    We will stay at the resort between 2-3 hours, and then make our way back to the port.

GIORNO 3:
    From the port of Haifa we will head to Nazareth - Jesus' home town and where, according to Christian's, believe Mary received the Annunciation from Angel Gabriel that she would conceive and become the mother of Jesus.
    We will visit the Church of Annunciation, the Grotto (Mary's house) and the Church of St. Joseph where according to tradition, used to be the carpentry workshop of Joseph. In the lower part of the church there are some 2000 years old archaeological remains from ancient Nazareth.

From Nazareth we will head north to a beautiful observation over the Valley of Armagedon (Megido) where, according to the scripts, the site of the final battle of Armagedon will take place.

Our next stop will be on the shore of the Sea of Galilee. We will visit Mt. of the Beatitudes over looking the lake. From there we will head to Capernaum - Where Jesus spent most of his adult life and where he began preaching.
    Next we will visit Tabgha where it is believed that Jesus performed the miracle of the multiplication of the loaves and fishes.

We will drive along the shore of the Sea of Galilee to the origin of the Jordan river and visit the Baptismal site where you will have the chance to get baptised.
    Our last stop for the day will be back in Haifa with a magnificent panoramic view of the world heritage site of the Bahai Gardens overlooking the Haifa gulf.

Reporters

Re: R: Situazione in Israele

È un programma stupendo!!!!
    Gerusalemme è unica e tutti i luoghi che visiterai ti entusiasmeranno

Il mar salato... ho ancora nel mio cuore quel giorno stupendo!!! solo quattro ore ma mi sono entrate nel cuore!!!

Purtroppo non ho visto altro che concerne invece il terzo giorno del tuo itinerario.
    Ma sarà sicuramente fantastico!!!

Se ti capita acquista i prodotti di bellezza fatti con l'acqua e il fango del mar salato. Sono ottimi, soprattutto per pelli problematiche, e se li compri sia al duty free del terminal (ad Haifa il duty free più conveniente è quello più grande dei due con tante offerte 1+1 o 3×2 e altre; lascia stare le cartoline che le fanno pagare 5 € cad senza francobollo) che nei negozi là ad Ein Gedi e paesini dei dintorni li trovi a prezzi favolosi

Reporters

Grazie per le dritte, speriamo di poterci andare!!
    Sul mar morto sono già stata ma dalla parte della Giordania, ed è stato divertente fare il bagno

Pagina 2 di 3 PrimaPrima 123 UltimaUltima

Permessi di Scrittura

• Tu non puoi inviare nuove discussioni
  • Tu non puoi inviare risposte
  • Tu non puoi inviare allegati
  • Tu non puoi modificare i tuoi messaggi
  •