DREW BARRYMORE SARÀ LA MADRINA DI MSC WORLD AMERICA, LA NUOVA AMMIRAGLIA DI MSC CROCIERE
- Barrymore sarà la madrina della nuova nave durante la Cerimonia di Battesimo il prossimo 9 aprile a Miami, dopo essere stata co-protagonista dello spot di MSC Crociere per il Big Game e della campagna USA del brand
- Orlando Bloom, co-protagonista della campagna “Let’s Holiday”, si unirà a Barrymore durante la cerimonia
Ginevra, 5 marzo 2025 – Sarà Drew Barrymore la madrina di MSC World America, la nuova ammiraglia di MSC Crociere, la terza compagnia di crociere al mondo,
Barrymore taglierà il nastro e darà il via alla tradizionale rottura della bottiglia di champagne sulla prua della nave insieme a Orlando Bloom, co-protagonista nella campagna “Let’s Holiday” che li ha visti entrambi protagonisti al Big Game negli Stati Uniti.
La Cerimonia di Battesimo di MSC World America si terrà nella serata di mercoledì 9 aprile presso il nuovo Terminal Crociere di MSC a Miami, che sarà il più grande al mondo e sarà inaugurato il prossimo 5 aprile.
“Quando MSC Crociere mi ha chiesto di essere la madrina di MSC World America, ho detto subito sì!” ha dichiarato Drew Barrymore, attrice e conduttrice del Drew Barrymore Show. “Amo viaggiare — nutre la mia anima — e far parte di qualcosa che aiuta le persone a partire per avventure incredibili è semplicemente straordinario. C’è qualcosa di magico nelle crociere; ti permettono di scoprire il mondo in un modo davvero divertente e inaspettato. Essere la madrina di MSC World America, è un vero onore.”
Cerimonia di Battesimo e Crociera inaugurale
Alla Cerimonia di Battesimo saranno ospiti la stampa internazionale, celebrità e agenti di viaggio da tutto il mondo, i quali avranno la possibilità di partecipare a una cena di gala e spettacoli, oltre a vivere in anteprima tutto ciò che la nave ha da offrire.
Dopo la cerimonia, MSC World America salperà per una crociera inaugurale di 3 notti verso Ocean Cay MSC Marine Reserve — la spettacolare isola privata di MSC Crociere alle Bahamas — che Barrymore e Bloom visitano nella campagna “Let’s Holiday”.
Durante la sosta a Ocean Cay, la MSC Foundation inaugurerà il suo nuovo Marine Conservation Centre: una struttura che fungerà da centro per scienziati e studenti coinvolti nel Super Coral Programme della Fondazione, oltre a essere un luogo in cui gli ospiti potranno conoscere meglio la mission del programma, ovvero ripristinare le barriere coralline colpite dai cambiamenti climatici.
MSC World America MSC World America rappresenta una novità per il mondo delle crociere: Sette distretti progettati per offrire spazi distinti che permetteranno a ogni tipo di viaggiatore di scegliere la propria esperienza di vacanza.
- 19 ristoranti, tra cui l’unico ristorante Eataly in mare.
- 18 bar e lounge, con nuove location come All Stars Sports Bar e The Loft comedy club.
- The Harbour, una nuova area all’aperto per famiglie che include la Cliffhanger, una giostra sopra l’acqua, un percorso a ostacoli, un parco acquatico, un’area giochi, zone relax e ristorazione gratuita “grab-and-go”.
- Il World Promenade all’aperto, con negozi, ristoranti e uno degli scivoli asciutti più lunghi in mare, insieme a fantastiche viste sull’oceano.
- La World Galleria su 3 livelli, vivace e piena di attività, con bar, negozi e ristoranti.
- Il più grande MSC Yacht Club nei Caraibi—l’esperienza di lusso “nave nella nave”, che con ampie suite, servizio maggiordomo e strutture dedicate come bar, ristorante e un’area piscina.
Tutte le crociere di MSC World America da Miami includono tappe a Ocean Cay, con le sue spiagge di sabbia bianca, acqua turchese e una varietà di attività per tutte le età. Gli itinerari disponibili includono:
- Caraibi Orientali: Puerto Plata, Repubblica Dominicana; San Juan, Porto Rico; Ocean Cay
- Caraibi Occidentali: Costa Maya e Cozumel, Messico; Roatan, Honduras; Ocean Cay
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MSC Crociere
Con sede a Ginevra, Svizzera, MSC Crociere è la terza compagnia di crociere al mondo e leader di mercato in Europa, Sud America, Medio Oriente e Sud Africa, con una forte e crescente presenza in Nord America e in Estremo Oriente.
La flotta di MSC Crociere è composta da 22 navi moderne, con tre nuove imbarcazioni in arrivo nel 2025, 2026 e 2027.
La compagnia opera in oltre 100 paesi in tutto il mondo, offrendo crociere su cinque continenti, con scali in oltre 300 destinazioni e accogliendo a bordo crocieristi di più di 180 nazionalità diverse.

MSC CRUISES SELECTS DREW BARRYMORE AS GODMOTHER OF NEW FLAGSHIP MSC WORLD AMERICA
- Announcement video available here
- Co-star of MSC Cruises’ Big Game commercial and national brand campaign to build on relationship with cruise line
- Barrymore will officially name the new ship at a glamorous event in Miami on April 9
- “Let’s Holiday” campaign co-star Orlando Bloom will be joining Barrymore at the Naming Ceremony
FORT LAUDERDALE, FL – March 5, 2025 – MSC CruisesMSC World AmericaLet’s Holiday
A video of Barrymore announcing her role as Godmother of MSC World America is available here
“When MSC Cruises asked me to be the Godmother of MSC World America, I immediately said yes!” stated Drew Barrymore, actress and host of the Drew Barrymore Show. “I absolutely love to travel—it fuels my soul—and being part of something that helps people set off on incredible adventures is just amazing. There’s something so magical about cruises; they let you discover the world in this really fun, unexpected way. And to be able to name MSC World America and send the ship off with well wishes and good luck is such an honor.”
“As a family company with over 300 years of seafaring heritage, these events hold a special and personal significance for us. We value the important maritime tradition where our Godmother breaks a bottle of champagne on the hull and officially names the ship, bringing good luck and protection,” noted Suzanne Salas, EVP, Marketing, eCommerce & Sales, MSC Cruises USA. “Drew is the perfect Godmother for MSC World America, and we are thrilled to continue to partner with her for this campaign. She embodies our brand perfectly, with her exquisite style and grace, and her passion for the comfort and adventure we find through travel.”
Naming Ceremony and Celebratory Sailing
Guests at MSC World America’s Naming Ceremony will include the global press, dignitaries and Travel Advisors. They will enjoy a gala dinner and entertainment, along with the chance to experience everything the ship has to offer. After the ceremony, MSC World America will depart on a celebratory 3-night sailing to Ocean Cay MSC Marine Reserve—MSC Cruises’ breathtaking private island in The Bahamas—which Barrymore and Bloom are seen visiting in the ”Let’s Holiday” campaign.
While docked at Ocean Cay, the MSC Foundation will host a ribbon cutting ceremony for its new Marine Conservation Center. The facility will serve as a hub for scientists and students involved in the Foundation’s Super Coral Program, as well as a place where guests can learn more about the program’s mission to restore coral reefs that have been impacted by climate change.
About MSC World America
MSC World America will usher in a new world of cruising, seamlessly blending European style with American comfort. Features include:
- Seven districts aimed at providing distinct spaces that allow every type of traveler to enjoy their own vacation experience
- 19 dining venues, including the only Eataly restaurant at sea
- 18 bars and lounges, including all-new venues like All Stars Sports Bar and The Loft comedy club
- The Harbour, an all-new outdoor venue for families featuring the Cliffhanger over-water swing ride, a ropes course, a water park, a playground, relaxation areas, and complimentary grab-and-go dining
- The outdoor World Promenade, featuring shopping, dining and one of the longest dry slides at sea along with fantastic ocean views
- The 3-level World Galleria, bustling with activity and lined with bars, shops and restaurants
- The largest in the Caribbean, which offers luxury and exclusivity with features like 24-hour butler service, keycard-only access, and private amenities
All of MSC World America’s cruises from Miami include visits to Ocean Cay, with its miles of white sand beaches, crystal clear turquoise water and a variety of activities for all ages. Available itineraries include:
- Eastern Caribbean: Puerto Plata, Dominican Republic; San Juan, Puerto Rico; Ocean Cay
- Western Caribbean: Costa Maya and Cozumel, Mexico; Roatan, Honduras; Ocean Cay
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About MSC Cruises
Headquartered in Geneva, Switzerland, MSC Cruises is the world’s third largest cruise line and the market leader in Europe, South America, the Middle East and Southern Africa, with a strong and growing presence in North America and the Far East.
The MSC Cruises fleet consists of 22 modern ships with three new vessels due to be launched in 2025, 2026, and 2027.
The Company operates in more than 100 countries around the world, offering cruises across five continents, calling at more than 300 destinations and welcoming more than 180 different nationalities on board.