FUGA NEL SOLEGGIATO MEDITERRANEO QUESTO INVERNO CON MSC CROCIERE

Share the joy

CON MSC CROCIERE UN INVERNO ALL’INSEGNA DEL SOLE MEDITERRANEO

  • Gli ospiti di MSC Crociere sono invitati a prolungare l’estate fino a ottobre, novembre e persino dicembre, con destinazioni nel Mar Mediterraneo che raggiungono ancora temperature fino a 28 gradi.
  • Destinazioni come Valencia, Atene, Marsiglia, Izmir e altre ancora godono fino a 295 ore di sole al mese, anche nei mesi della stagione invernale.
  • MSC Crociere debutterà con una nave che farà scalo, per la prima volta, in Grecia e Turchia durante tutto l’inverno per sfruttare al meglio il clima ideale della regione.

Ginevra,  29 agosto 2024 – MSC Crociere invita gli ospiti a prolungare la stagione delle vacanze fino a ottobre, novembre e dicembre con una vasta gamma di crociere nel Mediterraneo che godono ancora di un clima soleggiato, anche con l’avvicinarsi del Natale.

Le Isole Canarie, Madeira e i Caraibi sono già scelte popolari per gli ospiti in cerca di sole invernale, ma ci sono anche altre opzioni nel Mediterraneo. Dal fascino della Francia meridionale alle destinazioni ricche di storia della Grecia, MSC Crociere svela le destinazioni mediterranee più soleggiate per aiutare gli ospiti a godere del clima estivo fino a tarda stagione.

I dati meteorologici* per le destinazioni mediterranee che la compagnia scalerà a ottobre, novembre e dicembre prevedono infatti temperature fino a 28°C, con 295 ore di sole al mese e scarse probabilità di pioggia: è il momento perfetto per visitare alcune delle attrazioni imperdibili con meno folla e un’atmosfera più rilassata.

Una grande novità prevista per quest’inverno è il nuovo itinerario di MSC Sinfonia che include, per la prima volta,  Grecia e Turchia. La crociera di sette notti fa scalo a Bari, al Pireo (per Atene), a Corfù (Grecia), oltre che  Izmir e Istanbul (Turchia).

Scopri le migliori destinazioni nel Mediterraneo per prolungare la tua estate:

Il vincitore – con 295 ore di sole: Izmir, Turchia

Gli ospiti possono continuare a indossare costumi da bagno e occhiali da sole anche in inverno in questa soleggiata destinazione in Turchia, che offre 295 ore di sole a ottobre e una media di 25 giorni di sole al mese durante i mesi invernali. Si potrà approfittare delle temperature fino ai venticinque gradi passeggiando per le strade acciottolate, i vivaci bazar e scoprire le meraviglie secolari di Izmir, patrimonio dell’UNESCO. Gli ospiti possono esplorare Izmir con MSC Sinfonia, che farà scalo nella città portuale per tutto l’inverno, offrendo itinerari di sette notti.

Il secondo classificato – con 275 ore di sole: Valencia, Spagna

Gli ospiti possono sfuggire al grigiore invernale e godersi il sole spagnolo a Valencia, una città che offre fino a 3.000 ore di sole all’anno e 272 ore di sole solo a ottobre. Nello stesso mese, la temperatura media si attesta ancora intorno ai 25°C. A novembre e dicembre, quando la maggior parte dell’Europa vede le temperature scendere, la città spagnola mantiene una temperatura media massima di circa 20°C e circa 247 ore di sole. Gli ospiti possono scoprire splendide architetture, passeggiare per il suo centro storico e assaporare la famosa paella valenciana seduti all’aperto, godendosi il sole su una terrazza con una bevanda ghiacciata.

MSC Fantasia, MSC Lirica e MSC Seaside offrono tutti itinerari che fanno scalo a Valencia tra ottobre e dicembre.

Terzo posto – con 272 ore di sole: La Goulette/Tunisi, Tunisia

Gli amanti del sole in cerca di una pausa dal freddo possono rifugiarsi nel paese più settentrionale dell’Africa, la Tunisia. Con un circa 272 ore di sole a ottobre e una temperatura media massima di 26°C (fino a 28°C), è il clima perfetto per vivere le bellezze naturali e siti archeologici di prim’ordine. A novembre, con una temperatura media di 21°C e 218 ore di sole, c’è una media di 27 giorni di sole al mese durante tutto l’inverno. Con una ricchezza di attrazioni, dalla Medina, patrimonio dell’UNESCO, con i suoi mausolei e palazzi, ai resti dell’antica Cartagine, si possono visitare i luoghi storici o semplicemente godersi il sole estivo.

MSC Crociere ha due navi che fanno scalo a La Goulette, Tunisi, tra ottobre e dicembre di quest’anno, MSC Grandiosa e MSC Fantasia, con una gamma di porti di imbarco in Europa tra Spagna, Francia e Italia.

Altre mete soleggiate:

Con una media di 265 ore di sole a ottobre e circa 220 ore di sole durante novembre e dicembre, Atene è un rifugio perfetto dal freddo e dal grigiore invernale, permettendo agli ospiti di godere di un clima più mite e di visitare siti meno affollati, come i resti dell’antica Acropoli, la cittadella arroccata su una scogliera rocciosa, che sorge a 150 metri sopra la città. MSC Sinfonia offre itinerari di sette notti con scalo al porto del Pireo per tutto l’inverno e MSC Splendida offre itinerari di 9 notti da ottobre a novembre di quest’anno.

La storica città di La Valletta, Malta, è uno dei luoghi più soleggiati d’Europa durante i mesi invernali, con fino a 263 ore di sole a ottobre e oltre 209 ore di sole a novembre, seguita da Marsiglia, che vanta una media di 262 ore di sole a ottobre e fino a 239 ore al mese durante il resto della stagione invernale. MSC World Europa fa scalo quest’inverno a Valletta e Marsiglia. MSC Fantasia e MSC Lirica offrono anche itinerari per Marsiglia.

*Dati meteorologici raccolti da World Weather API and Weather Forecast (worldweatheronline.com)

Per prenotazioni contattare Rosalba WhatsApp +39 333 970 9624
#msccrociere #msccruises #mscgroups

ESCAPE TO THE SUNNY MEDITERRANEAN THIS WINTER WITH MSC CRUISES

  • MSC Cruises’ guests can extend their summers into October, November and even December, visiting Mediterranean destinations with temperatures that stay in the 80’s
  • Destinations like Valencia (Spain), Athens (Greece), Marseille (France), Izmir (Turkey) get 295 hours of sunshine a month, even during the winter
  • MSC Sinfonia to sail to Greece and Turkey all winter for the first time, taking advantage of the sun-kissed region

Geneva, Switzerland – August 29, 2024  MSC Cruises invites guests to extend their summer vacations into October, November and December with a wide range of Mediterranean sailings that feature warm, sunny weather all the way through Christmas.

The Caribbean, the Canary Islands and Madeira are already popular choices for sun seekers in the winter, but there are plenty of options in the Mediterranean. From the charm of Southern France to history-rich destinations in Greece, MSC Cruises reveals the Mediterranean’s most sun-drenched spots.

Weather data for the some of the cruise line’s Mediterranean destinations throughout October, November and December shows that guests can expect to enjoy temperatures up to 82 degrees Fahrenheit, with up to 295 hours of sunshine per month and little to no chance of rain.* It’s the perfect time to experience some of the region’s must-visit attractions with fewer people and a more relaxed atmosphere.

One of the highlights this winter is a new itinerary for MSC Sinfonia that includes Greece for the first time. The 7-night sailing calls at Bari (Italy), Piraeus (for Athens), Corfu (Greece), plus Izmir and Istanbul (Turkey).

Discover the top destinations in the Mediterranean to extend your summer:

The winner – with 295 hours of sunshine: Izmir, Turkey

Guests can keep their swimsuits and sunglasses on for the winter in this sunny Turkish destination, which offers 295 hours of sunshine in October and an average of 25 sunny days a month throughout the winter. Make the most of temperatures in the lower 80’s while wandering through cobbled streets, bustling bazaars and taking in Izmir’s centuries-old and UNESCO listed wonders.

Guests can experience Izmir aboard MSC Sinfonia, which calls at the port-city throughout winter with 7-night itineraries.

The runner up – with 275 hours of sunshine: Valencia, Spain

Guests can escape the winter blues for some Spanish sunshine in Valencia, a city that offers around 3,000 hours of sunshine per year and an impressive 275 hours of sunshine in October alone. In the same month, the average temperature sits at 77 degrees. In November and December, when the majority of Europe sees temperatures fall, the Spanish city maintains an average high of around 68 degrees and around 247 monthly hours of sun. Guests can discover stunning architecture, stroll through its historic old town and the taste of world-famous Valencian paella while enjoying the outdoors with sunshine on a terrace and an ice-cold drink.

MSC Fantasia, MSC Lirica and MSC Seaside all sail on itineraries that call at Valencia between October and December.

Third place – with 272 hours of sunshine: La Goulette/Tunis, Tunisa

Sun seekers looking for a reprieve from the cold can escape to the northernmost country in Africa—Tunisia. Boasting an impressive 272 hours of sun in October, an average high of 79 degrees (reaching up to 82 degrees) it’s the perfect weather to experience the abundance of natural beauty and exceptional archaeological sites. In November, with temperatures around 70 degrees and 218 hours of sunshine, there is an average of 27 sunny days a month all winter. With a wealth of attractions, from the UNESCO-listed Medina with its mausoleums and palaces to the remains of ancient Carthage, opt to see the sights or simply bathe in the glory of summer-like sun.

MSC Cruises has two ships calling at La Goulette, Tunis between October and December this year—MSC Grandiosa and MSC Fantasia—with a range of easy embarkation ports in Europe across Spain, France and Italy.

Honorable mentions:

With an average of 265 hours of sun in October and around 220 monthly hours of sunshine during November and December, Athens, Greece, makes for the perfect respite from the winter cold and gray, meaning guests can enjoy mild weather and quieter sites as they visit the remains of the ancient Acropolis, the citadel perched on a rocky cliff, rising nearly 500 feet above the city. MSC Sinfonia is offering seven-night itineraries calling at Athens’ port Piraeus throughout the winter and MSC Splendida is offering 9-night itineraries from October to November this year.

History rich Valetta, Malta is one of the sunniest spots in Europe during the winter months and sees up to an impressive 263 hours of sunshine in October and over 209 sunny hours in November, closely followed Marseille, France, which boasts an average of 262 hours of sunshine in October and up to 239 hours per month during the remainder of the winter season. MSC World Europa calls at Valetta and Marseille this winter. MSC FantasiaMSC Lirica also offer itineraries to Marseille.

*Weather data collated from World Weather API and Weather Forecast (worldweatheronline.com)

# # #

About MSC Cruises

Headquartered in Geneva, Switzerland, MSC Cruises is the world’s third largest cruise line and the market leader in Europe, South America, the Gulf region and Southern Africa, with a strong and growing presence in North America and the Far East.

The MSC Cruises fleet consists of 22 modern ships with three new vessels due to be launched in 2025, 2026, and 2027.

The Company operates in more than 100 countries around the world, offering cruises across five continents, calling at more than 300 destinations and welcoming more than 180 different nationalities on board.

MSC Cruises is firmly committed to achieving net zero greenhouse gas emissions for its marine operations by 2050.

Comments are closed.